تامین قطعات و تجهیزات پایپینگ

پایپینگ فرآیندی جهت انتقال سیالات (مایع، جامد و یا گاز) از یک نقطه به نقطه دیگر برای راه اندازی یک سیستم با استفاده از انواع لوله ، اتصالات و شیر آلات می باشد.
سیستم لوله کشی به 3 دسته کلی تقسیم می شود. سیستم لوله کشی صنعتی (Industerial Piping)، سیستم لوله کشی شهری و ساختمانی (Plumbing) و سیستم لوله کشی خطوط انتقال (Pipe Line) که هر یک از این مقوله ها به شیوه خاص و با طراحی های گوناگونی قابل اجرا و بهره برداری هستند.

پایپینگ صنعتی (Industerial Piping)

پایپینگ صنعتی همان لوله کشی صنعتی است که از مجموع تعدادی لوله به همراه اتصالات، شیرآلات و تجهیزات خاص در راستای انتقال سیالات تشکیل شده است و معمولا در مکان های خاص مانند پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها ، سیستم های لوله کشی ، شناورها و دیگر اماکن مشابه استفاده می شود.

پایپینگ شهری و ساختمانی (Plumbing piping)

سیستم لوله کشی ساختمانی و شهری از مجموع تعدادی لوله به همراه اتصالات،شیرآلات و تجهیزات خاص در راستای انتقال سیالات تشکیل شده است و معمولا در مکان هایی نظیر ساختمان ها و مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری استفاده می شود.

پایپینگ خطوط انتقال(Pipe line)

نوعی لوله کشی صنعتی می باشد که با استفاده از لوله ها و شیر آلات خاص برای انتقال سیالات مانند گاز و نفت و موارد مشابه در مسافت های طولانی و حجم های خیلی زیاد اجرا و استفاده می شود.

متریال های لوله کشی صنعتی اعم از لوله، اتصال و شیرآلات همگی بر طبق استاندارد های گوناگون جهانی مانند استاندارد های ASME B31.0، ASTM، ANSI، API، EN و DIN ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.
اجزای پایپینگ
o لوله و تیوب
o فیتینگ ها (اتصالات)
o زانویی،مغزی،کوپلینگ،سه راهی و تبدیل (Reducer)
o پیچ و مهره
o فلنج ها
o گسگت (واشر آب بندی)

×